2018. december 13., csütörtök

Fidelis nővérnek régi álma vált valóra Peruval

Képes beszámolót tartott ma a SZIGNUM-ban a limai iskolanővéri misszióban szerzett élményeiről Nyúl Patrícia M. Fidelis SSND. A szerzetes, aki jelenleg a makói rendház tagja, gyermekkora óta vágyott a Dél-amerikai országba, ahol nemrégiben egy hónapot tölthetett. Ezt a szolgálatot 2019 nyarától újabb két esztendő követi majd.


Fidelis nővérben már egészen fiatalon tudatosult, hogy misszionárius szeretne lenni. Ennek gondolatát családi élményeihez is köti. – Első osztályos koromban még nem tanulhattam hittant, de végül kikönyörögtem a szüleimtől, hogy járhassak. Van egy ikertestvérem, aki először nem csatlakozott hozzám, de én vele akartam elsőáldozó lenni.  Ez a küldetés olyan jól sikerült, hogy ő később pap lett, édesanyám pedig, aki felnőtt korában járult először a szentségekhez, hitoktató– avatott be a makói rendház tagja, aki a gimnáziumi évei alatt találkozott először Peruban hivatást teljesítő szerzetesekkel és csatlakozott azok hazai csoportjához.

Élete egyik legnagyobb döntésének tartja, hogy végül nem hozzájuk, hanem a Boldogasszony Iskolanővérekhez lépett be, 1999-ben. – Azért választottam ezt a közösséget, mert tisztában voltam azzal, hogy tanító akarok lenni, és hogy ez a rend a világ számos országában jelen van. 2005-ben adódott egy lehetőség, hogy ideiglenes missziós legyek egy évre. Akkor újra közel kerültem ahhoz, hogy teljesüljön az álmom, végül Afrikában, Gambiában töltöttem a szolgálatomat –összegzett az előadó, aki azonban nem adta fel, hogy egyszer Peruba és azon belül is Cuscoba eljusson. – Azért vonz, mert itt nagyon szegény sorsú emberek élnek és komoly szükség van olyanokra, akik közéjük mennek. Én mindig vágytam arra,hogy olyan helyen szolgáljak, amire kevesen vállalkoznak – beszélt motivációiról Fidelis nővér és hozzátette, bárhová is került eddigi élete folyamán, fontos volt,hogy Istenhez vezesse a rábízottakat. Azt, hogy ezt egy távoli országban és kultúrában tegye, önmaga számára tartja lényegesnek.

Gambiai küldetése után azonban újra Magyarországon volt rá szükség, míg két esztendeje kapott egy személyes meghívást Peruban élő nővértársaitól. Tartományfőnöknője erre igent mondott és így a tanév végén elutazhat Dél-Amerikába, ahol két évet tölt majd el. Ezt egy hónapos tanulmányút előzte meg idén augusztusban, a főváros Limában. –Hihetetlenül más világba kerültem, ahol végig azt kerestem, mit akar velem az Isten. A zord körülmények és a rendkívüli hideg időjárás ellenére is kaptam válaszokat a kérdéseimre. A célom az volt, hogy megismerjem a nővérek munkáját és szokjam a körülményeket. Igen intenzív időszak volt, amelyben önmagamról is nagyon sokat tanultam – idézte fel élményeit Fidelis nővér, amelyekről vetített képes beszámolót tartott ma az érdeklődőknek a SZIGNUM-ban. 

Szabó Anita

Forrás: Makó Híradó


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése