2019. január 19., szombat

Interjú egy jelölttel, aki magánfogadalmasból lett szerzetes nővér


Hogyan tapasztalta meg Isten feltétlen szeretetét életében?

Isten szeretetéig nem egy szempillantás alatt jutunk el a tapasztalás hosszú évekig tartó folyamat azt gondolom mindenkinél.


Mikor és hogyan kapott meghívást a megszentelt életre? Milyen akadályok állták útját ennek megvalósulásához? Mielőtt belépett a közösségbe, volt e más megszentelt kötelék, amiben részesült?

Fiatal felnőttként is éreztem, hogy a házasság nem nekem való. a család mégis erőltette így férjhez mentem gyerekem született, de nem éreztem magam otthon ebben a viszonyban. Válás után sokáig tartott 10 évig sok szenvedéssel nélkülözéssel és házról mindenről lemondással. A 10 év alatt kerestem Istent, mert más nem segített, vele osztottam meg az összes szenvedésemet. Utána felmentem Pestre és egy evangélikus teológussal próbáltuk az evangélikus szerzetességet fejleszteni. Mindenki a saját egyházunk is jó esetben nem nézett bolondnak minket, senki semmit nem segített és csak ketten voltunk egy 60 éves teológus és én, aki bár volt diplomám, de a teológiát én akkor kezdtem. Senki nem jelentkezett, hogy jönne Ő is. Így először a kolléganőm adta fel bár nyíltan nem mondta aztán én kerestem élő közösséget, katolikust. Akkor a lelki vezetőmnél már magánfogadalmat tettem.

Hogyan élt ekkoriban a világban a magánfogadalma letétele után? Miért nem volt ez elégséges számára?

Sok hajléktalanon szerfüggőn segítettünk mégsem segített rajtuk senki hogy a szerzetességet elkezdjük. Ez 4 évig így ment majd jött az új év, és elkezdtem bemutatkozó leveleket küldeni katolikusokhoz.

Hogy vált lehetségessé, hogy mégis belépjen egy megszentelt élet intézményébe?

Lehangoló volt, hogy 15 helyről csak 1 méltatott válaszra, de megragadtam a lehetőséget most náluk vagyok jelölt és nagyon hálás vagyok, hogy jó sok tanulás után kialakult képpel a szerzetességről itt komolyan vették. Ők, az Isteni Szeretet Leányai - nem érdekelte őket a korom hisz már szinte félkész szerzetes vagyok diplomával és független, fizikailag fitt.

Hogyan él jelenleg a közösségében?


Halas vagyok, hogy szóba álltak velem és tanulok, igyekszek beállni a sorba és ismét bizonyította a Mindenható, hogy ha ő hív, akkor van helyem.

Mit üzen a hivatásukat kereső fiatalok számára?

Senki ne adja fel, ma Magyarországon 63 rend létezik női, ha hívott Isten, akkor neked is valamelyikben kész a helyed. Ne add fel, ha választ sem kapsz, akkor is küldd tovább a bemutatkozó leveled.

Forrás: Mária Eszter


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése