Gazdag és szegény eszközök |
Ezen a vasárnapon Jézus Krisztus
bevonulására emlékezünk Jeruzsálembe. Ezzel veszi kezdetét a Nagyhét, amely
legnagyobb ünnepünkre, Húsvétra vezet el bennünket.
A bevonulás során Jézus az
ünneplő sokaság közepette szamárháton ülve vonul be, jelezve, hogy Ő nem
politikai megváltó, hanem a szegénység kedvelője, az igazi Megváltó.
Együtt van jelen ez alkalommal a
szegény és gazdag eszköz, mely a lelki életben is fontos, hogy így legyen. A
szegény és gazdag eszközök egymás mellett, mintegy egymást kiegészítve
alakítják belső világunkat.
Mennyivel fontosabb a hivatás
keresése közben, hogy éljünk ezekkel az eszközökkel. De ne mindig csak
egyfélére törekedve, hanem mindkét oldalt erősítsük.
Melyek ezek a gazdag és
szegény eszközök?
A gazdag eszközök, amelyek jól
láthatóan jelen vannak az Egyház és a világ életében, úgy látszanak, hogy
eredményt hoznak a résztvevő életében.
Ez lehet egy közös lelki program,
egy lelkigyakorlat, egy zarándoklat, egy szentmise, egy beszélgetés, egy
találkozás, egy könyv, egy írás, mind, ami mérhetően arra hivatott, hogy
hivatásunkban előre juttasson minket.
A szegény eszközök nélkül a
gazdag eszközök egymagukban nem állhatnak meg. Jézus megváltó művében is ott
volt Virágvasárnap után a Nagyhét és a Kálvária szenvedése, mint szegény
eszköz, így ebből forrásozik megváltói hivatása.
Szegény eszköz lehet az Istenben
elmerült imádság, a böjt, a lemondás, az áldozathozatal, a szenvedés és
megaláztatás elfogadása, minden, ami csendben a lelkünk mélyén zajlik és
táplálja a gazdag eszközök talaját.
Hivatástisztázás során tehát
érdemes mindkét oldalról erősíteni lelkünket és kiaknázni a gazdag és szegény
eszközök által is a körülöttünk levő lehetőségeket az előrelépéshez megismerve
egyre jobban az Atya tervét életünkkel.
A gazdag és szegény
eszközökről a lelki életben általában Tadeusz Dajczer „A hit fényében
a harmadik évezred küszöbén” című könyvében lehet olvasni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése