2013. január 31., csütörtök

Támpontok a megkülönböztetéshez


A hivatás megkülönböztetése egy hosszabb folyamat, mely gyakran évekig eltarthat. Ehhez, Isten Akaratának felismeréséhez életünkben, a megkülönböztetéshez segítséget nyújthatnak az alábbi támpontok.

1. Nyitott vagyok-e Isten meghívására? El tudnám-e vállalni a megszentelt élet kegyelmét, ha Ő meghívna?

2. Milyen testi és lelki egészségem van? A közösségi élet pszichés megterhelését tudnám-e vállalni? El tudnám e képzelni közösségen kívüli megszenteltként az életemet?

3. Béke van-e a szívemben, ha a meghívásra gondolok? A béke és nyugalom megtapasztalása vezetést adhat.

4. Megvan-e a három IGEN: egy Istentől, egy a közösségemtől és egy tőlem? Ha közösség nincs is valamely kizáró ok miatt, a maradék lehetőségeket számításba vettem-e?

5. Milyen karizmáim vannak? Miben vagyok tehetséges, miben érzem, hogy ki tudna teljesedni életem? Megismertem-e olyan közösségeket, ahol a tulajdonságaimat kamatoztathatnám?

6. A családi élet ajándékát fel tudnám-e adni Isten szorosabb követéséért?

7. Milyen külső és belső akadályok merülnek fel életemben, amelyek szintén vezetést adhatnak pl. egy betegség, családi ok, stb.?

A korábbi cikkek közül érdemes átolvasni továbbá „A hivatás megkülönböztetésének lépcsőfokai 1-3.” részt is mely segítséget nyújthat a megkülönböztetés időszakában.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése