2015. április 28., kedd

Interjú egy magánfogadalmassal 2.

Egy magánfogadalmas tanúságtétele 2. című bejegyzésben tanúságot tett egy magánfogadalmas testvérem, hogy ezen a különleges úton is lehet megszentelt életet élni a világban. Vele készült az alábbi interjú.

Sziénai Szent Katalin misztikus eljegyzése Krisztussal
Hogyan tudtad meg, hogy nem csak monasztikus szerzetesrendben lehet fogadalmat tenni?

Sehogyan. Én természetesnek vettem és veszem most is, hogy ami az Úrnak kedves, azt én bármikor megfogadhatom Neki.

Hány éves voltál, amikor örökfogadalmat tettél?

35, annak ellenére, hogy a hivatásomat gyermekkorban kaptam, ahogy azt írtam. Én úgy gondoltam, és gondolom most is, hogy amit az Úrnak megfogadok, annak úgy kell lenni, csak később láttam be, hogy egyedül az ember milyen törékeny, kell az Anyaszentegyház segítő kegyelme, mert ha én, akkor mindjárt fogadalmat teszek, lehet hogy soha nem akartam volna félretenni az Úr akaratát.

Mit szólt a családod a hivatásodhoz?

Semmit, mert nem is tudták.

Hogy történt a fogadalomtétel?

Én tudtam és tudom most is, hogy milyen feladatokat adott az Úr nekem, és így én írtam meg a szöveget, amit ünnepélyesen Lelki Atyám által az  én Uramnak, Jézus Krisztusnak elmondtam.

Milyen időszakokra tettél fogadalmat mielőtt örök fogadalmat tettél, ha volt ilyen?

Nem időszakoztam.

Világi munkahelyen szerinted lehet e magánfogadalmas hivatást megélni?

Nem csak lehet, hanem kell is, hisz minden kereszténynek ha nem is teszünk fogadalmat, az Isten akarata szerint kell élnie. Ha házas akkor ott kell a hűség stb. stb.

De szerintem, nagyon kell egy igazi Lelki Atya, és rendszeres gyónás, Szentmise, ima, és a magatartásunknak kell mindig tükrözni, azt hogy Kié vagyok!

Kiknek ajánlanád a magánfogadalmas életet, a mellet hogy ez Isten titka és meghívás kérdése?

Szerintem ezt a jó Isten adja.

Mi a véleményed a fiatalok helyzetéről és hivatásuk alakulásáról? Lehetne több magánfogadalmas, ha tudnának erről a lehetőségről?

Az előző kérdésre adott válasz rá a felelet.

Milyen az emberek viszonya egy korunkban élő magánfogadalmashoz ha megismernek?

Először is soha nem tudták, hogy én fogadalmas vagyok. Másodszor - nem dicsekvésként - 23 évig dolgoztam a világban, fiatalon és azt látták, hogy egészen más vagyok mint ők, és azon munkálkodtak, hogy én is legyek hasonló hozzájuk. Egyébként a kommunizmusban éltem, és mégis engem állítottak példaképnek, pedig azt  tudták rólam, hogy templomba járok. Nem én mondtam nekik, hanem figyeltek.

Nem hiányoznak a hivatásod külső jelei?

Igen, egészen meg kell semmisülni, ami nem egyszerű, de az Úr velem van és mindenben segít. Az Ő szeretete mindenek felett győzedelmeskedik. Bennünk is, ha hagyjuk.

Melyik út a nehezebb a monasztikus vagy a megszentelt világi hivatás?

Nem tudom.


Remélem világos, és érthető választ kaptál. A jó Isten legyen velünk, és mindig az Ő szeretetében szerelmében éljünk! Mert ez nagyon boldogító!

Jézus Krisztus és az Egyház misztikus eljegyzése

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése