2016. május 29., vasárnap

A papság szolgálatában


Könyvajánló

Bosák Nándor: A papság szolgálatában


XVI. Benedek pápa 2009. június 9-én nyitotta meg a „Papok Évét”, ekkor én életem hetvenedik évében jártam. Ebből a hetven esztendőből negyvenhat évet papként éltem meg. Ezen belül is gondviselésszerű irányítást, feladatot éreztem a papi hivatás szolgálatával kapcsolatban. Tizennégy évet a közvetlen lelkipásztori munkában töltöttem, majd tizenhat esztendő következet, amikor a papnevelés volt a feladatom: teológiai tanár, lelkiigazgató és rektor voltam. Ezek után kaptam a megbízást, hogy püspökként irányítsam a lelkipásztori munkát az újonnan alapított Debrecen – Nyíregyházi Egyházmegyében… Ezek a körülmények meghatározzák gondolkodásmódomat és püspöki szolgálatom jellegét. Ebben a kötetben olyan előadásokat, cikkeket, homíliákat gyűjtöttem össze, amelyek püspöki szolgálatom idején születtek, és a papsággal kapcsolatos kérdésekkel foglalkoznak. A konkrét helyzeteknek megfelelően fogalmaztam meg gondolataimat, tanácsaimat vagy útmutatásomat… Az egyes fejezetek nem egységes tematikus rendet követnek, inkább mozaikkockák, amelyek által kirajzolódhat egy kép a papi szolgálatról. Járuljon hozzá ez a gyűjtemény is a „Papok Évének” sikeréhez, amely ezekben a szavakban ragadható meg: Megérteni és Megélni Isten ajándékát. Bosák Nándor debrecen-nyíregyházi megyéspüspök

Forrás: Szent Gellért Kiadó


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése