2020. október 12., hétfő

Kairosz megújulási program 2021

Megújulási program papok, férfi szerzetesek számára.

„Gyertek hozzám mindnyájan, akik elfáradtatok, s akik terhet hordoztok – én megkönnyítlek titeket. Vegyétek magatokra igámat,

és tanuljatok tőlem, mert szelíd vagyok és alázatos szívű, s megtaláljátok lelketek nyugalmát.” (Mt 11,28-29)

Testi - lelki megpihenés Dobogókőn

Ami az életünkben nehézségként jelenik meg, az Isten felől nézve lehet kairosz.

2021. január 13. és február 3. között

Jelentkezés: 2020. december 20-ig

manreza.kairosz@gmail.com

Miről szól?

Imádságra, reflexióra, testi, lelki pihenésre és megújulásra szánt időszak olyan papok és férfi szerzetesek számára, akik

távolságot szeretnének venni egy hosszú, megterhelő szolgálat után, szeretnének megpihenni, felfrissülni, vagy valamilyen

kihívással kell hogy szembenézzenek és megküzdjenek életútjuk jelenlegi szakaszában.

Mikor?

2021. január 13. és február 3. között

január 13. – érkezés

január 14-16. – bevezetés

január 18-23. – csoportmunka

január 25. - február 1. – lelkigyakorlat

február 2-3. – integráció, zárás

(Szükség szerint január 17-e és január 24-e szabad.)

Hol?

Dobogókő, Manréza – Ignáci Lelkiségi Központ, Téry Ödön u. 6.

www.manreza.hu

Kik tartják?

Kővári Magdolna SSS, Varga Kapisztrán OFM, Lukács János SJ, dr. Papanek Márta

A program által megcélzott területek, tartalmak:

- testi-lelki megpihenés, megújulás és megerősödés a hivatásban

- belső szabadságban, Istennel bensőséges kapcsolatot kialakítva készülni a további szolgálatra

- segítség szembenézni a lelkipásztori szolgálat vagy a személyes élet nehéz területeivel

- hasonló helyzetben levő társakkal megtapasztalni a szolidaritást

- imádságos rátekintés a jelen életszakasz kihívásaira és az esetleges elakadásokra

- a kiégés megelőzése – különösen a megterhelő szolgálatot végzők számára

- a papi, szerzetesi élet termékenysége

- bármilyen más téma, ami fontos a résztvevők számára

Hogyan?

Az itt töltött napok magukba foglalnak: bevezető részt (megérkezés, megpihenés, elhelyezkedés), többnapos csoportmunkát,

majd egy csendes, lelkigyakorlat jellegű részt egyéni kíséréssel. Lehetőség lesz pihenésre, imára, reflexióra, kiscsoportos

megosztásra, szentmisére, szentségimádásra és egyéb pihentető tevékenységre.

Jelentkezési határidő:

2020. december 20. a manreza.kairosz@gmail.com címen.

A programot legalább három és legfeljebb hat fő részvételével tudjuk indítani. A jelentkezés után a szervezők felveszik a kapcsolatot az érdeklődőkkel. Személyes beszélgetés, illetve írásos reflexió segíti majd, hogy a program a jelentkezők konkrét szükségleteire, igényeire válaszoljon.

Térítési díj:

150 000 Ft, ami az ellátás és a program bizonyos részét fedi le. A teljes költség azonban 250 000 Ft, amit pályázati pénzből és támogatásokból próbálunk fedezni. Amennyiben lehetősége megengedi, szívesen fogadunk további hozzájárulást, ha viszont olyan anyagi nehézségekkel küzd, amelyek megakadályoznák a részvételét, kérjük, jelezze személyesen.

Korábbi résztvevők mondták a tapasztalatról:

„A  programra  visszatekintve  a  következő  szavak  jutnak  eszembe:  tágasság,  friss  levegő, perspektívaváltás, szépség, szabadság, lehetőség, új élet...”

-*-

„Ez az egyik legjobb lehetőség, amit ismerek, ha az életút közepe táján valaki szükségét érzi annak,  hogy  megálljon  egy  kicsit,  csendben  legyen  Istennel  és  közben  minden  szükséges emberi segítséget is megkap - és mindez kifejezetten nekünk, papoknak.”

-*-

Örökfogadalmas  szerzetes  vagyok,  éppen  20  éve  tettem  örökfogadalmat.  Megfáradtam  a munkámban  és  a  szerzeteséletemben.  Ebben  a  helyzetben  mentem  el  a  lelkigyakorlatra.  A csoportmunka segített abban, hogy Isten szemével, irgalmas tekintettel nézzek vissza eddigi életutamra.  Így  érkeztem  el  a  lelkigyakorlat  második,  csendes  részébe,  amelyben  valóban személyre szóló vezetést kaptam, amelyben azt élhettem át, hogy megértettek engem ott, abban a szituációban, ahol vagyok, és életem új távlatot kapott.

-*-

„A Kairosz program segítségével sikerült jobban megismernem és elmélyítenem hivatásomat. Felismertem  gyengeségeimet  és  ugyanakkor  rácsodálkozhattam  újból,  hogy  Isten  milyen szeretettel vezetett és vezet továbbra is. Mindenkinek ajánlom a programon való részvételt, aki kicsit is elbizonytalanodott hivatása útján. Isten képes a csodáraa te életedben is!”

-*-

„Csodálatos lehetőség arra, hogy az élet megtisztuljon a múltbeli és jelenbeli félelmektől, hogy újra  felragyogjon  az  Isten  által  adott  élet  bősége.  Megfürdés  Isten  kegyelmében  és szeretetében.”

-*-

„A jelentkezéskor elegendő hosszúnak tűnt a három hét, mégis visszatekintve rövid volt... E három hét számomra a kegyelem és a kivételes idő napjai voltak. Újra rátaláltam önmagamra az életem hajtóerejére: ezt ajándékozta a csoportos munka, amitől a jelentkezéskor tartottam, de minden félelmem szétoszlott már az első napokon. A lelkigyakorlat második felében pedig olyan intenzíven, bensőségesen és reálisan tapasztaltam meg Isten jelenlétét, hogy erre nem is számítottam. A lelki életem új dimenzióval tágult, a papi hivatásom megszilárdult. Minden kollégának, aki (meg)fáradt, aki Istennel el akarja mélyíteni kapcsolatát, csak tanácsolni tudom a Kairosz lelkigyakorlatot.NB: A táblagépet hagyd otthon! A csendnek megvan a maga hatása.”

-*-

„Nem tudtam mire számítsak, de nem is tudtam volna elképzelni, mert ilyen tapasztalatban még nem volt részem. Teljesen nekem szólt, azt kaptam, amire szükségem  volt. Tudtam - már amikor  jelentkeztem -, hogy ez kairosz, Isten kegyelmi ideje számomra, de utólag ez a szó nagyságrendileg mélyebb értelmet nyert. Az előzetes sejtésem csak halvány előképe volt annak a  valóságnak, amellyel  Isten  megajándékozott.  Nem  érzem  túlzásnak  kijelenteni,  hogy  új időszámítás kezdődött az életemben. ...”

-*-

„Nagyon hálás vagyok azért a három hétért, amit a KAIROSZ-on tölthettem. Elsősorban az Úrnak,  de  nem  sokkal  mögötte  lemaradva  a  szervezőknek,  és a  résztvevőknek.  A lelkigyakorlaton  töltött  időben  sikerült  nagyon  mélyre  menni,  és  olyan  dolgokat  tudtam kimondani, és olyan mondatok hangzottak el, amikre nagyon szükségem volt. A lelkigyakorlat előtti félév számomra eléggé terhelt volt. Az Úr nem varázsütésre oldotta meg a problémáimat, vagy  nehézségeimet,  hanem  olyan  területekre  világított  rá  az  életemben,  amikkel  még dolgoznom  kell  (van  amivel,  nem  is  keveset).  A  lelkigyakorlaton  nem  megoldódtak  a nehézségek, hanem elkezdtem tisztábban látni őket, és ami nagyon fontos, hogy erőt kaptam ahhoz, hogy merjek (Istennel) megküzdeni velük.Egy idézet nagyon megmaradt bennem: "... aki sok kegyelmet kér, az sokat kap, aki keveset kér, keveset kap, aki mindent kér, mindent kap..." Csak vigyázzunk azzal a mindennel, mert a végén még lehet, hogy Isten olyan kegyelemmel is megajándékoz, amire nem számítottunk.Most már tudom, hogy a következő kerek születésnapomra majd egy 30napos lelkigyakorlat a cél.”

-*-

„Az elején azt gondoltam, hogy nehéz lesz itt ez a háromhetes semmittevés, de már két nap múlva kellemesen csalódtam, ugyanis olyan izgalmas „játékokban” vehettem részt, melyek nemcsak mélyebb önismeretre vezettek, de sok rossz szokásom gyökereit fedezhettem föl, s ezután  az  Úrral  való  beszélgetésben  ezekért  bocsánatot  kérhettem,  és  így  könnyebb  volt megbékélnem nemcsak Ővele, de önmagammal is és mindazokkal, akikkel eddig nehéz volt. Visszaemlékezve hivatásom kezdeteire megerősödött bennem az „első szerelem”, s az is, hogy a Mennyei Atya mily nagy türelemmel kísérte utamat, s mily nagy volt a türelme s az irgalma hozzám.A lelkigyakorlat második szakasza a csöndes elvonulás lehetőségében pedig újra átélhettem, hogy az imádság valóban beszélgetés Istennel, s az Ő hangját meghallani: béke és irgalmas jóság a léleknek. Minden papnak ajánlom ezt a lelkigyakorlatot, akinek már valamiért nehéz a hivatását  örömmel  és  szívesen  végeznie,  s  aki  már  kevésbé  megy  hálával  és  szívből imádkozni.”

-*-

„Három  csodálatos  hét  ajándékba  az  Istentől.  Olyan  valóság,  ahol  a  természetfeletti  és  a természetes  együtt  munkálkodását  szavakba  foglalni...hát  elég  nehéz.  Olyan  fantasztikus program, amit sehol máshol nem tapasztaltam. A ránk figyelés, a segíteni akarás magas fokát éltük át a vezetők részéről, amitől érzetük, hogy fontosak vagyunk! S mindent megkaptunk azért, hogy mi teljesen Istenre s magunkra tudjunk figyelni. Fájdalmasan csodálatos feladatok, közösségi  és  egyéni  munkák  vártak  ránk,  ami  alatt  úgy  dolgozott  bennünk  a  Gondviselő Szeretet, mint a fazekas az agyagon.Éreztük, hogy helyre tesz az Úr, s közben történtek csodás gyógyulások régi fájdalmakból, természetfeletti mélységeket és magasságokat éltünkát, s azt is éreztük, hogy elindultunk egy olyan úton, ami még hosszú, amin még sok együtt munkálkodás vár ránk az Úrral, de olyan út, ami igaz, szép, és szent. Megkaptam-e azt, amire szívem mélyén vágytam, mikor odamentem? Nem ... sokkal, de sokkal többet!! Mindenkinek csak ajánlani tudom! Hálás szívvel az Úrnak és a vezetőknek, köszönettel (a társakért is)”

-*-

"42 éves vagyok, 16 éve pap. Másfél  éve  az állandósuló konfliktusok zsákutcába juttatták életemet. Komoly figyelmeztetést kaptam, hogy dolgoznom kell magamon. Az önismeretben való fejlődésem révén megtanultam, hogy lelki fejlődésemmel foglalkoznom kell. Rekollekción hirdették  a  Kairosz  programot,  amire  az  önismereti  és  lelkigyakorlatos  két,  egymásba kapcsolódó része miatt jelentkeztem. Megérkezvén Dobogókőre szeretettel fogadtak. Napról napra  gyarapodtak  bennem  a  felismerések,  amiket  rögtön  imába  vihettem. Megerősödött bennem, hogy Isten az én Atyám, aki szeretettel néz rám. Új módon láthattam az életutamat, kapcsolataimat, Isten tervét velem, a határaimat. Ezekkel a felismerésekkel gazdagodva léptem be az imádság csendjébe, ahol Isten biztatott, hogy éljem a saját életemet, és azt teljesen Neki ajándékozzam. Tettre készen, jó gyakorlatokat megízlelve, reményteli szívvel tértem haza."

Forrás: KAIROSZ



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése