2015. február 2., hétfő

Hadd legyek egészen a Tiéd!

Urunk bemutatásának ünnepe: a szerzetesi hivatások imanapja. Gyertyaszentelő Boldogasszony közbenjárását is kérve, könyörögjünk az Úrhoz azokért a testvéreinkért, akik - mint égő, világító gyertyák - egészen Istennek szentelik életüket. Flüe-i Szent Miklós imája szépen kifejezi azt az odaadottságot és önfelajánlást, mely a szerzetesi életforma sajátja, de egyben minden krisztushívő vágya is.


"Én Uram, én Istenem, vedd el tőlem mindenem, ami gátol Feléd!" Ez az első lépés az önátadás útján: a via purificativa. Csak a mi jó Urunk tisztíthat meg minden hiábavaló bűntől, csak Istenünk szabadíthat meg minket minden felesleges tehertől.

"Én Uram, én Istenem, add meg nékem mindenem, ami segít Feléd!" Második lépésben bűneink gátjától szabaddá válva, immár üres kezekkel és nyitott szívvel állhatunk Isten színe elé: Uram, töltsd be lelkemet megvilágosító kegyelmeddel! Ez már a via illuminativa. Add, hogy kegyelmed által másokat is megvilágítsak, lángra lobbantsak!

"Én Uram, én Istenem, fogadd el az életem, hadd legyek egészen a tiéd!" Bűneimtől megtisztulva és Istentől megvilágosítva - önmagam teljesen neki adom. Ez a lépés a via unitiva, az út, mely a célegyenes felé, az Úrral való eggyé váláshoz vezet. Uram, fogadj el magadénak! Tégy velem, amit csak akarsz! Hadd legyen egész életem érted élő, teljesen elégő áldozat! Add, hogy egészen a Tied legyek!

Bognár István

Forrás: Hitvallás


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése