2014. november 17., hétfő

Lelki eljegyzés és önátadás az Istennek

A szent fogadalom évfordulóján

A lelki szeretet nászát, tiszta lelkednek Jézussal, égi jegyeseddel való eljegyzését a szeretet elszakíthatatlan kapcsával így üljed meg:

Krisztus szava a lélekhez

Nézz rám, galambom, ki vagyok. Én vagyok Jézus, édes barátod. Nyisd ki előttem szíved mélyét; mert az angyalok országából vagyok, szépséges alakú. Az isteni Napnak fényessége vagyok. A tavasz ragyogó napja vagyok, mely mindig világlik, és az alkonyt nem ismeri. Lényem dicsőséges ragyogása mindent felülmúl, betölti az eget és a földet; csak az örökkévalóság méri nagyságát. Fejemen az istenség királyi koronája. Vérpiros rózsacsokor a homlokomon, érted kiontott vérem rózsáiból. A nap alatt és a nap fölött nem találsz hozzám hasonlót.

Intésemre előjönnek a szüzek liliomos seregei. Az örök élet kórusában, boldog istenségemben járok előttük. Örökké tavaszló örömmel árasztom el őket. De azért nem mulasztom el, hogy szememet a földi völgyekre ne fordítsam, ahonnét a szeplőtlenül viruló ibolyákat szedem össze.

Aki engem akar szeretni, azt eljegyzem magamnak; azt nagy, erős szeretettel szeretem. Ajkára adom a szüzek énekét, mely oly édesen hangzik fel ajkaimról, hogy szeretetem édes kötelékébe vonzza őt. Ami vagyok természetemnél fogva, azzá teszem kegyelmemmel. Átölelem szerető karjaimmal, isteni szívemhez szorítom; szeretetem égő tüzén elolvasztom, mint a viaszt olvasztja a tűz.

Ha enyém akarsz lenni, édes galambom, kell, hogy okosan, édesen, erősen szeress, és mindezeket boldogan fogod önmagadban megtapasztalni.

A Szeretet keltegeti a lelket

Ébredj, lelkem; meddig alszol még? Halld a szót, mit neked hirdetek. Az égbolt fölött van egy király, ki utánad vágyakozik. Teljes szívvel szeret, módfölött vonzódik hozzád. Oly édes hozzád való szeretete és oly hűséges, hogy érted alázatosan elhagyta égi országát. Míg téged szeretett, tűrte, hogy latorként elfogják. Viruló testét vígan adta érted halálra, mert oly benső, égő szeretettel szeret, oly buzgóság epeszti érted.
Ő az, aki vérében tisztára mosott, halálával megváltott téged. Meddig várjon még, míg viszont szereted? Nagy áron vett meg, nagy árt adott szeretetedért. Jobban szeretett, mint saját dicsőségét; jobban szeretett, mint saját testét, hisz érted azt sohase kímélte. Ő, az édes szeretet, a hűséges szerető, viszont kívánja szeretetedet. Ha rögtön elfogadod szeretetét, kész a te eljegyzésedre. Azért siess, adj választ neki.

A Lélek szava, mellyel Istennek felajánlja magát

Anyátlan árva vagyok, koldusszegény a sorsom. Jézuson kívül nincs vigasztalóm. Lelkem szomjúságát csak ő olthatja el. Ő szívem egyedüli választottja. Királyok Királya ő, és az uralkodók Ura. Ha a Nagykirály éreztetni akarja velem, nyomorult szegénnyel, az ő kegyét; ha irgalmasságának mértéke szerint akar velem bánni – végtelen kegyessége szerint – ez egyedül jóságos, kegyes akaratán múlik. Tulajdona vagyok; testem-lelkem az ő kezében. Tegyen velem, ahogy kegyelmének tetszik.

Ki adja meg nekem, hogy szíve szerint való legyek, hogy fönséges tetszését találja bennem! Ez volna egyedüli örömöm, vigasztalásom.

Édes Jézusom, szívem egyetlen szerelme; édes, szeretve-szeretett Jézus, kinél jobban soha senkit nem szerettek, ragyogó, virágzó tavaszi nap, utánad sóvárog, sóhajt és eped szívem szerelmes vágya. Bárcsak egyesülhetnék veled egészen; akkor belőled sarjadnának, igaz Napom, lelkem virulásának rózsái és gyümölcsei. Várva-várok rád.

Jöjj, mint a gerle az ő párjához. Bajoddal és szépségeddel sebet ütöttél szívem mélyén. Szerelmem, szerelmem, ha tied nem leszek, soha boldog nem leszek. Ím vágyadat és az enyémet, barátom, barátom, töltsd be igazán.

Krisztus szava

Szentlelkemben eljegyezlek téged, felbonthatatlan kapoccsal magamhoz kötlek. Vendégem lész, élő szeretetem fogságába zárlak. Rád adom drága vérem bíborpalástját, keserves halálom színaranyából adok fejedre koronát. Én leszek vágyad betöltője, én leszek vígságod mindörökre.

Ezután a lélek, Krisztus hűséges jegyese, egészen Istennek szenteli, ajánlja magát; eljegyzi magát egyedüli választottjával, készen arra, hogy szüzességét Krisztusnak híven megőrzi; hozzá, égi Jegyeséhez rendületlen kitartással hű marad a tisztaság vagy szüzesség megőrzésével; tiszta szívvel, tiszta testtel, legbensőbb szeretettel ragaszkodik hozzá, és teremtett dolgok szeretetével nem válik hozzá hűtlenné. Most pedig énekeld Jegyesed magasztalását:

Kicsoda oly végtelen és fönséges, mint te, Jézusom, édes Istenem, és mégis megtekinted az alázatosakat? Kicsoda hasonló hozzád, Uram, a hatalmasok közt, és mégis a világ erőtlenjeit választod ki? Ki volna hozzád fogható, hisz te teremtetted az eget és a földet; neked szolgálnak az angyalok seregei, és mégis megosztod boldogságodat az emberek fiaival?

Mily nagy vagy, királyok Királya, uralkodók Ura, aki a csillagoknak parancsolsz, és mégis az ember felé fordítod szívedet? Mily kiváló vagy, kinek jobbjában kincs és dicsőség vagyon? Tied a boldogság teljessége, és mégis földi arát választasz? Végtelen szeretet, hova alázod fönségedet? Meddig vezeted a bölcsesség forrását? Igen, bizony, a nyomorúság fenekéig. Ó szeretet, tied a kiváló, édes bor, mely szívemet legyőzi, és mámorba dönti.

A Szeretet szava

Ő a mi Istenünk, aki szeretett minket, győzhetetlen, felfoghatatlan, felbonthatatlan szeretettel. Hogy eljegyezhessen minket, földi testet öltött magára; egész valójával szeret; jegyese mindenki, aki őt szereti.
Jöjjetek, jöjjetek, jöjjetek. 

Megyek, megyek, megyek, édes Jézusom, kit szeretek, akit keresek, akire vágyódik a lelkem. Megyek hívó szavadra, szeretlek teljes szívvel, teljes lélekkel, teljes erőmmel, mert édes, kegyes vagy és mert szeretsz. Ne engedj megszégyenülnöm, hanem tégy velem kegyességed szerint és irgalmad sokasága szerint.

Kérd eme litániával minden szentek segítségét.

Örök fények forrása, teljes Szentháromság egy Isten, mindenhatóságod erősítsen, bölcsességed kormányozzon, isteni jóságod alakítson engem szíved szerint.

Mennyei Atya, királyok Királya, Fiadnak, a Királynak menyegzőjét légy kegyes megtartani bennem.

Jézus Krisztus, az élő Isten Fia, fogadj el szerető arádul, mert te vagy Királyom és Istenem.
Vigasztaló Szentlélek Isten, ki az Atya és Fiú szeretetkapcsa vagy; szívemet a te szereteted által egyesítsd örökre Jézus Szívével.
Szűz Mária, a Királynak, a Báránynak, a szüzek Jegyesének Anyja, vezess be tiszta testtel és szívvel Jézusnak, szent Fiadnak, házába.
Mindnyájan szent angyalok és arkangyalok, legyetek segítségemre, hogy angyali tisztasággal lépjem át Jézusomnak, jegyesemnek hajlékát.
Mindnyájan szent pátriárkák és próféták, eszközöljetek ki nekem oly nagy szeretetet, amilyent jegyesem, Jézus kíván tőlem.
Mindnyájan szent apostolok; kérjétek, adja meg nekem az Isten Igéje mézédes ajkának ama csókját, melyben ti részesültetek.
Mindnyájan szent vértanúk; eszközöljétek ki számomra azt a vágyat, hogy kezemben a vértanúság pálmaágát tartva mehessek annak elébe, kinek rózsa- és liliomcsokor van tűzve fejére.
Mindnyájan szent hitvallók, kérjétek: minden erényben és életszentségben, legyek méltó tanítványa Jézusnak, az én jegyesemnek.
Mindnyájan szent szüzek, könyörögjetek érettem, hogy Jézusomnak szívsebében, mint gerlemadár, rakhasson fészket az én szeretetem.
Mindnyájan szentek, kérjétek, hogy oly fölkészülten mehessek a Bárány menyegzőjére, miként ti járultatok Isten színe elé.
Légy irgalmas, és alakíts szíved szerint, Uram!
Légy irgalmas, és ments meg mindentől, Uram, ami tőled elválaszt!
Megtestesülésed szent titka által add, hogy édesen, okosan, hősiesen szeresselek.
Kínszenvedésed és kereszthalálod által add, hogy meghaljak önmagámnak, és csak neked éljek.
Dicsőséges feltámadásod és csodálatos mennybemeneteled által add, haladjak nap-nap után erényről-erényre.
Halálom óráján irgalmad mélységével könyörülj rajtam, és engedj vigadnom arcod örömével, Uram!
Az ítélet napján ne féljen lelkem a rossznak hallásától; inkább add hallanom dicsőséges szavadat: jöjjetek, Atyám áldottai!
Szűzanyád által add, hogy mint arád megízleljem szent szereteted nászát.
Mi bűnösök, kérünk téged, hallgass meg minket.
Hogy a neked felajánlott tisztasági fogadalmat sértetlenül és épen – mint szemed fényét – számodra megőrizzed: kérünk téged, hallgass meg minket.
Hogy a jegyesi szeretetben és a nászölelésben megmutassad nekem, ki vagy és milyen: kérünk téged, hallgass meg minket.
Hogy Szentlelkednek zálogát szereteted teljes nászajándékával együtt nekem megadjad: kérünk téged, hallgass meg minket.
Hogy halálom óráján menyegzős ruhában, égő szövétnekkel az okos szüzek közt jegyesként jöjj jegyesed elé: kérünk téged, hallgass meg minket.
Hogy mézédes ajkadnak csókjával vezess be, mint jegyesedet, szereteted nászlakába: kérünk téged, hallgass meg minket.
Hogy mindnyájan, kik itt szolgálunk neked, egész szívvel téged szerethessünk, elválaszthatatlanul tieid lehessünk, szívünk és testünk örök ártatlanságában tetszésedet elnyerhessük: kérünk téged, hallgass meg minket.

Hogy azt kérhessük tőled, amit te kegyesen meghallgatsz: kérünk téged, hallgass meg minket.
Jézus, az élő Isten fia, hathatós szereteteddel hallgass meg minket.
Isten báránya, ki elveszed a világ bűneit, töröld el minden vétkemet nagy irgalmaddal.
Isten báránya, ki elveszed a világ bűneit, minden hanyagságomat pótold kifogyhatatlan jóságoddal.
Isten báránya, ki elveszed a világ bűneit, halálom óráján bocsáss el békességben, hogy szemtől-szembe lássalak.
Uram, irgalmazz!
Krisztus, kegyelmezz!
Uram, irgalmazz!

Imádság

Jézusom, viruló jegyesem, ahogy a halál kiváltja a lelket a testből, úgy váltsa ki szereteted szívemet, és vegye magához, hogy elválaszthatatlanul tied legyek.

Végy be, Jézusom, irgalmad örvényébe, kegyességed mélyén moss meg minden szennytől. Végy engem, Jézusom, kegyelmes ölelő karodra, hogy teljes egység szövetségében tied legyek. Végy be szereteted menyegzős házába, és add nekem mézédes ajkad csókját.

Imádság a test és lélek teljes tisztaságáért

Isten, ki kegyesen benne lakozol a tiszta testekben és a romlatlan lelkekben, Isten, ki az első emberek ördögi cselre elkövetett bűnével megromlott emberi természetet szent Fiad által annyira helyreállítod, hogy nemcsak eredeti ártatlanságát adod vissza, hanem már idelenn elvezeted az örök élet némely javainak birtokába, és azokat, akik a halandóság sorsát sínylik, az angyalok tökéletességébe emeled: tekints kegyesen rám, méltatlan szolgálódra, aki megtartóztatásom fogadalmát kezedbe teszem le.

Neked ajánlom áhítatomat, hisz tőled nyertem azt, amit fogadalmamban neked adok. Mert hiszen – jaj– hogy győzhetné le a halandó testbe zárt lélek a természet ösztönét, a szabadság csábítását, a szokás hatalmát és az ifjú kornak ingerét, ha te nem gyújtanád föl a szabad akaratban a tisztaság szeretetét, nem táplálnád szívünkben a vágyat utána, és nem adnál erőt megtartására?

Kegyelmed, mely elömlik minden népre, megtalálja az újszövetség fogadott örököseit minden népből, mely az ég alatt lakik, és számuk a csillagokéval vetekszik. Bőséged forrásából gyermekeid közül, kiknek nem a vér, nem is a test akarata, hanem a Szentlélek adott életet, némelyiknek lelkébe, a többi erények mellett, a tisztaság adományát is árasztod. Mert bár a házasságnak méltóságát nem csorbítod semmi tilalommal, sőt inkább megújítod az áldást, melyet kezdettől fogva adtál ezen szent köteléknek, mégis kiválasztod ama lelkeket, akik elutasítják maguktól a férfi és nő házassági kapcsát, és inkább azt a titkot óhajtják megvalósítani, melyet a házasság kifejez (a te szereteted kapcsát egyházához és a lélekhez). Ezen választott lelkek megvetik a testi nászt, és egész szívvel óhajtják a veled való egyesülést, melynek a testi nász csak jelképe.

A szüzesség felismerte szerzőjét, és mert az angyalok tisztasága a vágya, átadja magát Annak, aki, mert szűznek szülötte, szüzeket fogad el jegyeseiül. A te segítségedért könyörgök, Uram, és a te áldásoddal óhajtok megszilárdulni. Add védelmedet és kormányozz engem. Ne lopóddzék be lelkembe a régi ellenség, ki minden magasabb törekvést alávaló csellel akar meggátolni, ne tépje meg gondatlanságom által teljes tisztaságom pálmaágát; ne rendítse meg bennem a tisztaság szilárdságát, hisz erre még az özvegyek is kötelezve vannak.

Szentlelked ajándéka által nőjön bennem okos szerénység, bölcs jóság, komoly szelídség, szabad tisztaság. Égjen szeretetem, és ne legyen másé, csak a tiéd, éljek dicséretesen anélkül, hogy dicséretre vágyjam. Legyek magasztalód testem szentségével, lelkem ártatlanságával; legyen szeretetem és szolgálatom a tied. Légy dicsőségem, örömöm, üdvöm, bajban vigaszom, kétségben jótanácsom. Légy védelmem, ha támadás ér, légy türelmem, ha szorongattatás ér; légy gazdagítom a szegénységben, táplálóm a böjtben, altatóm az ébenőrködésben, orvosom a betegségben.

Legyen az enyém mindaz tebenned, amit minden fölött szeretni óhajtok. Add, hogy megtartsam azt, amit fogadtam. Add, hogy neked, a szívek vizsgálójának, ne testtel, hanem lélekkel keressem tetszésedet; végy be az okos szüzek sorába, akik égi jegyesüket égő lámpával fogadják, és olajukat el nem felejtik magukkal hozni. Ne érjen váratlanul az égi király megjelenése, hanem vígan menjek lámpámmal a kezemben a szüzek seregének elébe. Ne maradjak kinn a balgákkal, hanem jussak be a királyi házba az okosakkal. Legyen mindörökké helyem Jézusomnak, az Isten bárányának kíséretében tisztaságom által. 

Annak emlékére, hogy a rendi fátyolt átvetted, mondd:

R. Rámöltötte az Úr az üdvösség ruháját, és a vígság fátylával betakart engem. És mint jegyesét, koszorúval ékesített engem.
V. Arany nyakéket adott rám az Úr, és drága ékszerekkel tett ékessé. És mint jegyesét, koszorúval ékesített engem.

Imádság

Szerelmem, kit ezer közül választottam ki, add, nyugodhassak szereteted árnyékában, míg ártatlanságod ruhájával betakarsz. Add nekem a tisztaság fátylát. Add, hogy szeplőtlenül vigyem el a te vezető gondod alatt dicső bírói széked elé, és tisztaságomnak százszoros gyümölcsét nyerjem.

Gondolj a koszorúra, melyet fejedre tettek és mondd:

A. Megjelölt engem arcomon, hogy más szeretőt ne ismerjek, csak őt.
R. Szeretem Krisztust, akinek nászlakába beléptem, akinek Szűz az anyja, akinek Atyja nőt nem ismer; akinek éneke édes fülemnek. Ha őt szeretem, tiszta, ha érintem, szemérmes, ha magamnál tartom, szűz vagyok.
V. Tejet és mézet vettem ajkáról, és vére pirosra festette arcomat. Ha őt szeretem, tiszta; ha érintem, szemérmes; ha magamnál tartom, szűz vagyok.

Imádság

Testvérem és jegyesem Jézus, Nagykirály, Isten és Bárány; tégy jelet lelkemre, olyat, hogy a nap alatt semmit se válasszak, semmit se kívánjak, semmit se szeressek mást, csak téged, és te, kedvesek legdrágábbja, légy annyira enyém a lélek nászában, hogy igazán jegyesed, arád legyek a felbonthatatlan szeretet által, mely erősebb, mint a halál.

A gyűrű átvételének emlékére:

A. Gyűrűjét adta zálogul ő, aki nemességben és méltóságban mindenkit megelőz.
R. Szíve már szívemmel egyesült , és vére pirosra festette arcomat, akinek szűz az Anyja, és akinek Atyja nőt nem ismert.
V. Az ő jegyese vagyok, akinek angyalok szolgálnak, akinek szépségét nap és hold bámulják.

Imádság

Jézusom, szűzi tisztaságnak gyümölcse és virága, örökségem, kiváló osztályrészem és királyi nászajándékom, te nekem a hit gyűrűjével, a Szentlélek pecsétjével eljegyzésem zálogát adtad. Add, hogy méltó legyek hozzád, élő liliomom, drága virágom! Add, hogy égő szeretetemben oly elválaszthatatlanul tied legyek, hogy kívánjam a halált, azért, hogy mindig veled lehessek. Add, hogy a szövetség, melyre velem léptél, vegye el szívemet, ne legyen tovább velem, hanem osztatlan szeretetben maradjon tenálad.

R. Megvetettem a világ országát és minden földi pompát az én Uramnak, Jézus Krisztusnak szeretetéért, akit megláttam, megszerettem, akinek hittem, akit kiválasztottam.

V. Szívem jó szóra áradt; azt mondom: „munkám a királyé”, akit megláttam, megszerettem, akinek hittem, akit kiválasztottam.

Imádság

Add, kérünk, mindenható Isten, hogy én, méltatlan szolgálód, aki az örök jutalom reményében neked, Uramnak, szentelem magam, teljes hittel, állhatatos lélekkel álljam szent fogadásomat. Mindenható Atyám, te avass fel, áldj és szentelj meg mindörökké. Adj alázatosságot, tisztaságot, szófogadást, szeretetet, minden jótettben bőséget. Adj nekem, Uram, gyenge tetteimért dicsőséget, félénkségemért tiszteletet, tisztaságomért szentséget, hogy szent angyalaiddal örökké áldhassam fönséges uralmadat. Amen.

Gondolj a püspöki áldásra, és kérd a teljes Szentháromság áldását.

Áldjon meg, és legyen velem az Atyaistennek édesatyai jósága és fenséges istensége. Áldjon meg és fogadjon el magáénak Jézus Krisztus, az Isten Fia, aki kedves rokonommá, emberi természetével testvéremmé lett. Áldjon meg, és tegyen termékennyé a Szentlélek Istennek kegyessége és tüzes szeretete. Áldjon, szilárdítson, erősítsen meg a teljes Szentháromság.

Áldjon meg és egyesítsen magával Jézus Krisztusnak, az Istennek magasztos embersége, aki engem a világból kegyesen kiválasztott, halálával megmutatván, mennyire szeret, és szeretetével magához vont, hogy üdvös, élő és édes áldásával megértsem az erények gazdagságát, őrizzem épen, szeplőtlenül a szent tisztaságot, mit neki fogadtam. Áldjon meg, hogy álljam fogadásomat, megőrizzem alázatosságomat, szeressem tisztaságomat, béketűrő maradjak, és kitartsak az életszentségben mindhalálig. Áldjon meg, hogy az élet után elnyerjem a tisztaság koronáját, fehér ruhával követve téged a liliomos seregekben, szeplőtelen, Szűz szülötte, Bárány, bárhova mész, szüzek virága. Amen.

Kérd az Urat, adjon át őrzésre liliomos édesanyjának, a boldogságos Szűznek, miként a püspök átadja a szerzetesnőt apátnőjének.

Vágyaimnak kedvese, Jézusom, legdrágább minden kedvesek közt, ajánlj és adj át édesanyádnak, a szüzesség királyi rózsájának; legyen ő szeretetedért mindvégig őre és vezére szűzi életemnek. Adj át az ő édes kezére, mely téged, Isten Fiát nevelt és táplált; védje, segélje tisztaságom szent fogadalmát, vezessen hibátlanul a szűztisztaság önmegtagadó útján. Kérlek, mondd a szüzesség rózsájának rólam: „fogadd őt anyai gondodba; isteni szeretetem hatalmával neked adom őt. Vigyázz rá. Anyám, hogy szeplőtelenül őrizd számomra, és szívem szerint gondját viselvén, add majd vissza őt”. Amen.

Itt mondd el a Tedeumot.
Téged Isten, dicsérünk – Téged Urunknak vallunk;
Téged örök Atyaisten! – Az egész föld tisztel.
Neked mindnyájan az angyalok – neked az egek és minden hatalmasságok,
Neked a kerubok és szeráfok – szüntelen szóval énekelnek:
Szent, szent, szent – a seregeknek Ura, Istene.
Teljesek az egek és a föld – fölséged dicsőségével.
Téged az apostoloknak – dicsőséges kara,
Téged a próféták – dicsőséges száma,
Téged a mártíroknak – fényes seregei dicsérnek.
Téged széles e világon – vall és dicsér az Anyaszentegyház.
Végtelen fölségű – Atyaistent:
A te tiszteletreméltó – igaz és egyetlenegy Fiadat,
A vigasztaló – Szentlelket is.
Te dicsőség – királya Krisztus!
Te az Atyaistennek – örökké Fia vagy;
Te az ember megszabadításáért fölvevén az emberi természetet – nem iszonyodtál a szűznek méhétől.
Te meggyőzvén a halál fullánkját – megnyitád híveidnek a mennyországot.
Te az Istennek jobbján ülsz – Atyádnak dicsőségében.
E világra jövendő – Bírónak hiszünk Téged.
(Térdelve)
Téged azért kérünk, légy segítséggel a te szolgáidnak – kiket szent véreddel megváltottál.
(Állva)
Engedd, hogy az örök boldogságban – A Te szenteid közé számíttassunk.
Üdvözítsd Uram, a Te népedet – és áldd meg örökségedet,
És igazgasd őket – és magasztald fel őket most és mindörökké.
Minden napon – áldunk téged,
És dicsérjük a Te nevedet örökké – s mindörökkön örökké.
Méltóztassál Uram! e mai nap – minden bűntől minket megőrizni.
Könyörülj rajtunk Úristen – könyörülj mirajtunk.
Legyen a Te irgalmad, Uram, mi rajtunk – amint Tebenned bíztunk.
Tebenned bíztam, Uram! – örökké meg nem szégyenülök. Amen.

Azután mondd el a következő imádságot:

Neked, teljes Szentháromság, akiből az élő istenség fénye ragyog, a teremtés ereje buzog, akiből a lényeges bölcsesség, az özönlő édesség, a tüzes szeretet, a mindent átható szentség és mindent betöltő jóság árad: neked szóljon a dicséret, magasztalás és dicsőség; tied legyen a hálaadás, hatalom és ragyogás!

Istennek örök Igéje! A Libanon magasba szökő cédrusfája, aki istenséged ágait királyi fönséggel a kerubok fölé tárod szét: e siralomvölgyének mélyéig leszállva keresed a kis csemetét, hogy magadhoz öleljed, és szeretetedbe fogadjad.

És te, Szeretet – Isten, a Szentháromság összetartó kapcsa; te nyugalmadat és örömödet az emberek fiai közt keresed, a szent tisztaságban, mely szereteted erejétől sarjad és égi örömökben tüzesedik idelenn, mint tövisről szakított rózsaszál.

Ó szeretet, szeretet, melyik a boldog ország útja? Hogy jutok el a lélek gazdag legelőire? Merre visz az út az Istentől harmatos rónák felé, amelyeken lankadó szívek találnak üdülést? Ó szeretet, csak te tudod, merre visz az élet és igazság útja. Tebenned teljesül a Szentháromság egyesítő szövetsége. Te adod a lélek gazdag ajándékait. Te veted el az élettermés bőséges magvát. Te árasztod ki az isteni édes örömöket. Belőled harmatoznak a seregek Urának áldásai – a lélek drága adományai – amelyek határinkon – jaj – ritkán találhatók.

Ó szeretet, szeretet, a szép szeretetben vezesd hozzád utamat. Szűz szeretettel követlek mindvégig, bárhova mész. Megyek utánad oda, ahol te isteni fönséggel kormányzol és uralkodol; ahova élő szereteted egységében, égő istenséged élő barátságában vezeted a boldog égi karokkal a szüzek ezerszer ezreit.

Ott hófehér ruhád ékesíti őket; ott az örök nász boldog énekeit zengik. Ó szeretet, e nyomorúságban őrizz szereteted árnyékában, hogy e száműzetés után hibátlan lépjem át szentélyed küszöbét. A szüzek seregében üdíts fel isteni barátságod kútfején, és tölts be édes örömeiddel. Amen, Amen – mondják mindenek.

Forrás: Nagy Szent Gertrúd lelki gyakorlatai


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése