2018. március 10., szombat

A hivatástisztázás során elkövetett hibák

Az új evangelizációra elkötelezett Tim Glemkowski honlapján a hivatástisztázással kapcsolatban hét olyan leggyakrabban elkövetett hibát nevez meg, amelyekkel a fiatalok szembesülhetnek hivatásuk keresése során.


A hét leggyakoribb hiba, amelyet elkövethetsz a hivatástisztázásod során

1. Elfogadni azt a hozzáállást, hogy a megszentelt élet az egyetlen út a szentség felé, a házasság csak egy könnyebb út a kevésbé hívő katolikusok számára.

2. Nincs lelki kísérőd, vagy, ha túl sok személy van, aki a lelki életedben mérvadó.

3. Túl sokat gondolsz a hivatástisztázásodra.

4. Ha nem találom meg a megfelelő hivatást, nem leszek boldog.

5. Elhinni, hogy a szenvedés valami rossznak a jele.

6. Az érzelmeink viharában elveszve érezni magunkat.

7. Nem akarunk, vagy félünk cselekedni.


Kiegészítem a listát a saját és környezetem életéből vett példákkal.

1. Nem imádkozom rendszeresen  és nem eleget.

2. Saját elképzeléseimet keresem, nem Isten akaratát helyezem előtérbe, ha a vágyunk még nem közös, mert nem adtam át életem vezetését Istennek vagy nem gyógyultam meg lelki sebzettségemből.

3. Nem megyek el hivatástisztázó lelkigyakorlatra és más lelki programokra.

4. Az életszentségre vezető lépéseket nem teszem meg és nem váltom életre.

5. Hagyom, hogy a megismert jót a környezetem hangja elnyomja.

6. A szüleim véleményét előbbre helyezem, ha ők nem fogadják el a hivatásomat és még nem ismerik az Úr akaratát.

7. A lelki kísérőm utasítását várom minden apró lépésemhez, nem első sorban a szempontok megadását, amely imádságban az Úrral való személyes kapcsolat elmélyítéséhez vezet.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése