Padre Pió ezt írja egy lelki
leányának:
Üdvös vésőütések sorával és gondos csiszolással készíti elő
az Isteni Művész azokat a köveket, melyeknek az örök épület falaiba be kell
majd épülniük. Ezért minden örök dicsőségre hivatott lélek joggal tekintheti
magát építőkőnek. Bizony szükség van rá, hogy az Égi Atya, mielőtt felhasználná
kalapács és vésőütésekkel formát adjon neki és lecsiszolja. Hogy mit kell
értenünk azokon a vésőütéseken? A lelki sötétséget, kedves nővérem, a szorongásokat,
kísértéseket, a lelki szenvedéseket, valamint a testi betegségeket is.
Hogy megértsük Isten cselekvési módját - mondja a padre -
elegendő, ha megfigyeljük az anyát kisbabájával. Nincs kétség aziránt, hogy
gyengéden szereti őt. Nos vajon egész életében saját tejével táplálja? A
világért sem. Elérkezik a nap, amikor elválasztja magától. A baba nyögdécsel,
követelődzik. A mama hajthatatlan marad. Jól tudja, a kicsinek szilárdabb
táplálékra van szüksége ahhoz, hogy emberré váljék.
Ily módon bánik Isten is a lelkekkel, sőt még
fokozottabban. Először magához vonzza, és kedvességgel, vigasztalásokkal
halmozza el őket. Ámde fennáll a veszély, hogy a szegényke jobban ragaszkodik
majd az ajándékhoz, mint az Ajándékozóhoz! Ezt a veszélyt Isten úgy hárítja el,
hogy elválasztja őt, vagyis vigasztalanságba és sötétségbe meríti. Ott áll
tehát megzavarodva, halálos aggodalmaktól gyötörve, és szorongással kérdezgeti
magát, vajon állapotát nem okozta-e valamilyen bűn, amellyel kiesett Isten kegyéből.
Megsokszorozza lelkiismeret-vizsgálatait, boncolgatja gondolatait és
cselekedeteit, és semmit sem találva, arra a meggyőződésre jut, hogy korábbi
életének bűnei miatt hagyta el Isten. Mennyire téved! Amit ő elhagyásnak vél,
nem más, mint az Égi Atya leggyengédebb gondoskodásának bizonyítéka, aki a
szemlélődő imára emeli. Ez először száraznak és sivárnak tűnik, de ha kitart,
lassan-lassan édessé és élvezetessé válik.
Isten tehát a lelket saját javára szakítja el az érzéki
hajlamoktól, de minthogy "ínye még nem szokott hozzá a finomabb táplálékhoz", nem tudja megbecsülni, és szenved miatta.
Mindazáltal az érzékeknek e tisztulása nélkül a lélek nem tudna örülni a
személődésnek, amely "egészen szellemi dolog".
Az érzékek éjszakája az elválasztás ideje. De hogy eljusson
a teljes érettségre, a léleknek "egy másik próbán is át kell menni, amit a lelki
elsötétülésnek nevezhetünk". Ekkor maga a szellem tisztul meg minden akadálytól és
minden salaktól, mely akadályozza a legtisztább Szeretet tökéletes kivirágzását.
Amikor az Úrnak majd úgy tetszik, hogy ebbe az állapotba helyezze Önt, lelke olyan éles fájdalmat fog elszenvedni, mely mindazt meghaladja, amit az ember e tekintetben el tud képzelni. Úgy érzi majd magát, hogy sűrű sötétség veszi körül, lelke pedig a leggyötrelmesebb undorodásba merül el. Ekkor fogja Istent tisztább szeretettel szolgálni és szeretni egyedül önmagáért, s megfeledkezve saját magáról.
Minél inkább beavatja az Úr isteni bizalmába, annál jobban körülveszi lelkét azzal a ragyogóan tiszta fénnyel, mely eleinte vakítja.
A kínok melyeket a lélek ilyenkor érez, annyira gyötrők és kegyetlenek, hogy csak ahhoz tudnánk hasonlítani, amit a tisztítótűzben sínylődő lelkek, vagy még inkább, amit az elkárhozottak szenvednek.
Amíg a lélek nincs teljesen megtisztulva, Isten világossága éjszakának és sötétségnek tűnik előtte, de "mikor kész elfogadni a tökéletes szeretetegyesülés csókját", e világosság, mely kín és gyötrelem volt számára, meg fogja világítani őt.
Amikor az Úrnak majd úgy tetszik, hogy ebbe az állapotba helyezze Önt, lelke olyan éles fájdalmat fog elszenvedni, mely mindazt meghaladja, amit az ember e tekintetben el tud képzelni. Úgy érzi majd magát, hogy sűrű sötétség veszi körül, lelke pedig a leggyötrelmesebb undorodásba merül el. Ekkor fogja Istent tisztább szeretettel szolgálni és szeretni egyedül önmagáért, s megfeledkezve saját magáról.
Minél inkább beavatja az Úr isteni bizalmába, annál jobban körülveszi lelkét azzal a ragyogóan tiszta fénnyel, mely eleinte vakítja.
A kínok melyeket a lélek ilyenkor érez, annyira gyötrők és kegyetlenek, hogy csak ahhoz tudnánk hasonlítani, amit a tisztítótűzben sínylődő lelkek, vagy még inkább, amit az elkárhozottak szenvednek.
Amíg a lélek nincs teljesen megtisztulva, Isten világossága éjszakának és sötétségnek tűnik előtte, de "mikor kész elfogadni a tökéletes szeretetegyesülés csókját", e világosság, mely kín és gyötrelem volt számára, meg fogja világítani őt.
Forrás: KPI
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése