2018. augusztus 2., csütörtök

Mire szánt engem az Isten?

Lelkigyakorlat a váci püspökségen

2018 júliusának utolsó hétvégéjén, három napos lelkigyakorlatot szerveztek a Váci Püspökségen: „Mire szán engem az Isten?” címmel, amelyen hét fiatal fiú vett részt, akik úgy érzik meghívást kaptak a Jóistentől a papi hivatásra.


A három nap alkalmat adott arra, hogy a résztvevők a papi hivatást érintő kérdésekkel foglalkozzanak. Bekapcsolódtak a Váci Püspökség és a kispapok életébe, részt vettek a közös szentmisén, zsolozsmán és szentségimádáson.

Az idén nyáron először megrendezésre kerülő találkozót a váci egyházmegye papnövendékei: Gábriel József és Vida Attila szervezték, Dr. Beer Miklós váci megyéspüspök bátorításával.

A fiatalok interaktív beszélgetések keretében ismerkedtek meg a papnövendékekkel, meghallgathatták tanúságtételeiket, életútjukat, de gazdagodhattak a Püspök atya és Torma Zsolt Joel újmisés atya gondolataival is. A lelki programok mellett Látó-hegyi kirándulás, grill-parti, csocsóbajnokság is színesítette a hétvégét.

 ***

Az alábbiakban a részvevők néhány gondolatát idézzük a lelkigyakorlatról:

„Az egész hétvége egy lelki feltöltődés volt.”

„Egy séta közben a Mennyei Atyával tudtam lenni és beszélgetni.”

„Ha ki kell emelnem valamit, az a püspöki kápolnában lévő Szentségimádás lenne. Tudom, furcsán hangozhat, de ez az egy óra éreztette velem azt, amit eddigi életem során sosem éreztem még, ez pedig az Isten közelsége.”

„Jó ötlet, hogy kispapok foglalkoznak a hivatásgondozás témájával, mert korban, felfogásban, tapasztalataikban is közelebb állnak hozzánk.”

„Én egy felejthetetlen élményt kaptam.”

„A hétvége fénypontja az esti Szentségimádás volt.”

„Jók voltak a komoly és mély beszélgetések!”

„Nagyon tetszettek a hivatástörténetek.”

Forrás: Váci Egyházmegye



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése